loading...
پایگاه اینترنتی جذبه | سرگرمی و تفریحی
Admin Sajjad بازدید : 14 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)

«جان گرزیسکی» لهستانی، از سال ۱۹۸۸ (۱۹ سال)، در کما به سر می‌برد، زمانی که او به هوش آمد، با دیدن دنیای جدید، نزدیک بود، دوباره از هوش برود، چرا که لهستان سرزمین مستقلی شده و مدل‌های جدید اتومبیل، باعث تعجب او شده بود. در مطبوعات خبرهایی منتشر می‌شود که انسان را شگفت‌زده کرده و به تفکر وامی‌دارد.

یکی از این خبرها چندی پیش تیتر بسیاری از رسانه‌های دنیا شده بود و آن خبر هوشیاری یک لهستانی بعد از ۱۹ سال فرو رفتن در کما بود. این حادثه نادر که جامعه پزشکی را به حیرت درآورد نشان داد که در زندگی بشر گاهی اوقات وقایع غیرقابل پیش‌بینی و برخلاف محاسبات و معادلات انسان‌ها اتفاق می‌افتد و انسان نباید هیچ‌گاه امید خود را از دست بدهد اما این مرد که ۱۹ سال در خواب بود، کیست؟

«جان گرزیسکی» یک کارمند راه‌آهن اهل «ریالدو» منطقه‌ای در شمال لهستان است. او در تابستان ۱۹۸۸ پس از یک حادثه کاری به کما رفت و ۱۹ سال بعد در ماه آوریل امسال به صورت غیرمنتظره و برخلاف پیش‌بینی‌های پزشکان به یکباره هوشیاری خود را به دست آورد.

«گرترودا» همسر این مرد می‌گوید: در همان سال‌های اولیه که «جان» به کما رفت پزشکان تقریبا از او قطع امید کردند و شانس هوشیاری او را خیلی کم می‌دانستند. اما من به حرف آنها توجه نکردم و او را از کلینیک «دسی‌ال دو» به خانه آوردم. من با کمال میل از او مراقبت می‌کردم با او حرف می‌زدم و درددل می‌کردم اما او هیچ واکنشی و عکس‌العملی نشان نمی‌داد.

چه شب‌هایی که من از فرط خستگی بالش را در دهانم می‌گذاشتم و آرام گریه می‌کردم. من در این ۱۹ سال هیچ‌وقت امیدم را از دست ندادم و همیشه به امید روزی بودم که او دوباره بیدار شود و ما در کنار هم زندگی کنیم و امروز که دوباره او را سالم و هوشیار می‌بینم خیلی خوشحالم. چرا که اگر من در آن زمان او را تنها می‌گذاشتم الان یک همدم و همراه برای زندگی نداشتم.

نشانه‌های هوشیاری او در ادامه می‌گوید: در اواسط سال ۲۰۰۵ برخی از نشانه‌های هوشیاری در «جان» دیده شد و من او را سریعا به کلینیک منتقل کردم و در آوریل ۲۰۰۷ به‌طور معجزه‌آسایی «جان» هوشیاری کامل خود را به دست آورد. من به‌خاطر این معجزه از خداوند سپاسگزارم.

مجله«kinneizD» لهستان طی گزارشی اعلام کرد، «جان گرزیسکی» ۶۵ ساله بعد از ۱۹ سال فرو رفتن در کما اکنون کاملا هوشیار است و با دنیایی کاملا متفاوت با دنیای ۱۹ سال پیش مواجه شده است. رو‌به‌رو شدن با همسرش که پیر و شکسته شده است برای او تعجب‌آور بود. موضوع جالب توجه این است که بسیاری از وسایل زندگی مدرن امروزی مانند کامپیوتر و موبایل برای او اشیایی عجیب و ناآشنا بود. صندلی چرخدار اتوماتیک‌اش در نظر او یک وسیله خارق‌العاده بود.

همسرش می‌گوید: وقتی برای اولین‌بار برای خرید او را بیرون بردم، از دیدن اتومبیل‌های مدرنی که ۱۹ سال پیش وجود نداشت واقعا شگفت‌زده شد و با حیرت به آنها نگاه می‌کرد. «جان» می‌گوید: من به سیاست علاقه زیادی داشتم. ۱۹ سال پیش لهستان تحت سلطه اتحاد جماهیر شوروی بود اما امروز پس از ۱۹ سال بی‌اطلاعی از دنیای سیاست با یک لهستان سرزمین آزاد مواجه شدم. سرزمینی که کشور مستقلی در اروپا محسوب می‌شود.

- در آن زمان سرزمین لهستان کمونیست بود – و از این بابت بسیار خوشحالم. او در ادامه می‌گوید: در این ۱۹ سال احساسی مانند یک گیاه داشتم. حضور همسرم در کنارم را احساس می‌کردم اما نمی‌توانستم با او ارتباط برقرار کنم. من واقعا از همسرم و حضور فداکارانه‌اش در این ۱۹ سال تشکر می‌کنم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 2,559
  • بازدید کلی : 4,238
  • کدهای اختصاصی
    اسلایدر کوچک متن